یک هفته قبل از انتخابات زمان تبلیغات داوطلبان دور دوم بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید | عوارض نسل قدیم دارو‌های سرماخوردگی‌ گفت‌وگوی تلفنی وزیر امور خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف‌شده کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم بلینکن برای گفتگو درباره رفح و اسرای صهیونیست به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی خسارت وارد کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق بسته تسلیحاتی ۶ میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین سرنگونی پهپاد گران قیمت و پیشرفته آمریکا در سواحل یمن (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای سرزمین‌های اشغالی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شلیک ۳۰ موشک از جنوب لبنان به شمال جولان اشغالی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهرهای انگلیس وزیر دفاع: حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا شولتس: احتمال حل اختلافات باکو-ایروان بیشتر از همیشه است کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد
سرخط خبرها

اعزام تیم‌های بازرسی پلیس برای شناسایی معتادان متجاهر به استان‌ها از ۲ روز آینده | ۵۰۰ تن مواد مخدر طی ۱۰ ماه کشف شد

  • کد خبر: ۲۱۰۲۶۹
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
اعزام تیم‌های بازرسی پلیس برای شناسایی معتادان متجاهر به استان‌ها از ۲ روز آینده | ۵۰۰ تن مواد مخدر طی ۱۰ ماه کشف شد
فرمانده فراجا با بیان اینکه اقدامات پلیس در حوزه مبارزه با موادمخدر منجر به خشنودی مردم مناطق مورد هدف قرار گرفته است، گفت: اعلام کردیم که مردم باید اقدامات ما را چه در حوزه مواد مخدر و چه در حوزه سرقت لمس کنند و ما به وعده خود در جمع‌آوری معتادان متجاهر عمل کردیم.

به گزارش شهرآرانیوز سردار احمدرضا رادان در همایش تخصصی روسای پلیس مبارزه مواد مخدر سراسر کشور، اظهارکرد: ایام الله دهه فجر، ایام مبارک ماه رجب و یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب، دفاع مقدس و انتظامی و به ویژه شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر را گرامی می‌داریم و امیدواریم که همه اقدامات ما منجر به رضایت شهدا، خشنودی مردم و در پی آن خشنودی خدای بزرگ باشد و عرصه مبارزه با موادمخدر یکی از محل‌هایی است که می‌تواند این رضایت معنوی را برای همه ما به همراه داشته باشد.

وی افزود: امروز دشمن به دنبال تهدیداتی برای کشور ما است؛ اولی تحریک گروه‌های تروریستی در اطراف ما نظیر جیش الظلم و انصار الفرقان و ... و دیگری موضوع موادمخدر است که می‌تواند آسیب‌های فراوانی به کشور ما وارد کند.

وی با بیان اینکه در همایش قبلی به مردم قول جمع‌آوری معتادین متجاهر در محله‌های شوش و هرندی را دادیم و آن را اجرایی کردیم، خاطرنشان کرد: هرگز آمار برای ما در این موضوع حائز اهمیت نبوده و فقط به حسی که مردم از این موضوع می‌گیرند توجه داریم هرچند بالغ بر ۵۰۰ تن مواد در ۱۰ ماهه امسال کشف و ضربات سنگین به باند‌های بزرگ مواد مخدر وارد و عملیات‌های دستگیری سرشبکه‌ها انجام شده است.

رادان با بیان اینکه مردم به موادمخدر نیز همانند سرقت نگاه می‌کنند، خاطرنشان کرد: در موضوع سرقت، فرماندهی انتظامی اقدامات بسیاری انجام داده و زمانی مردم آن را لمس می‌کنند که از آن‌ها سرقت خردی صورت نگیرد؛ موادمخدر نیز همین گونه است مادامی که مردم با معتادین متجاهر مواجه و در محله‌های خود خرده فروشان را مشاهده می‌کنند هیچگاه ذهنشان به سمت اقدامات بزرگی که در این عرصه‌ها انجام می‌گیرد، نمی‌رود.

فرمانده کل انتظامی کشور خاطرنشان کرد: در اجرای طرح‌ها باید همواره طرح مسئله به درستی انجام شود و هرگز نباید آن را به الزامات دیگر گره بزنیم تا بتوانیم در طرح‌های خود موفق عمل کنیم و موضوع معتادان متجاهر را که سال‌ها با آن مواجه بودیم، توانستیم این گونه حل کنیم.

رادان گفت: محله‌های هرندی و شوش زمانی محل فخر تهران بود. وقتی کلونی‌های معتادین در کنار هم قرار می‌گیرند چهره‌ای زشت از این منطقه مخابره می‌شود و در این میان افراد خیر با نیت خداپسندانه به این افراد غذا می‌دهند و بازارچه اوراق فروشان نیز در کنار آن‌ها نیز محلی برای عرضه اقلام سرقت شده می‌شود و وجود خرده فروشان موادمخدر در این منطقه آنجا را به محلی برای زیست نامتعارف تبدیل می‌کند. در چنین شرایطی مردم از پلیس چه انتظاری دارند و چه قضاوتی خواهند کرد.

وی به اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در مناطق مورد هدف در استان‌های همدان، خراسان رضوی و کرمان اشاره کرد و گفت: مردم از این اقدامات پلیس احساس امنیت بالایی می‌کنند و یک ترس در وجودشان از تکرار چنین چهره و قصه‌ای وجود دارد که باید تلاش کنیم و با خستگی ناپذیری این طرح را ادامه دهیم.

تمرکز پلیس بر خرده‌فروشان مواد مخدر

رادان با تقدیر از همه مسئولان، فرماندهان و کارکنانی که در اجرای این طرح، مقتدرانه عمل کردند، خاطرنشان کرد: وظیفه‌ای که مهم‌تر از جمع‌آوری معتادان از این مناطق است، تثبیت آن منطقه و رضایت‌مندی مردم است که امیدواریم با جدیت دنبال شود. در موضوع مبارزه با موادمخدر باید به نحوی عمل شود که خرده فروشان به هیچ عنوان احساس امنیت نکنند و حتما باید ما سه حلقه عمده فروش، خرده فروش و مصرف کننده را با تمرکز بر خرده فروشان قطع کنیم.

فرمانده فراجا به موضوع توانمندسازی بهبودیافتگان موادمخدر نیز اشاره کرد و افزود: باید تلاش کنیم تا کمپ‌ها و محل‌های نگهداری معتادان به کارگاه‌های تولیدی تبدیل شود، چراکه این افراد پس از بهبودی نیازمند استقلال مالی هستند و در این زمینه تلاش می‌کنیم بتوانیم نیازمندی‌های سازمان خود را نیز از این کارگاه‌ها برآورده کنیم.

رادان با بیان این که در موضوع معتادین متجاهر نیازمند یک پنجره واحد هستیم تا این نقص را رفع کنیم، اضافه کرد: در یک منطقه بررسی شده که یک معتاد متجاهر پس از ۱۰ بار جمع‌آوری و تحویل به مراجع ذیصلاح مجددا رها گشته و به عنوان معتاد متجاهر شناخته نشده است.

وی خاطرنشان کرد: از دو روز آینده تیم‌های بازرسی به سراسر استان‌ها اعزام خواهند شد تا بررسی کنند معتاد متجاهری در شهر دیده می‌شود یا خیر و به هیچ عنوان در این موضوع شاخص ما ارائه آمار نیست و اگر تیم‌های ما مشاهده کنند در استانی ۱۰۰ هزار دستگیری داشته و در شهر مجددا معتاد متجاهری وجود دارد و در استانی پنج نفر دستگیری بوده و هیچ معتاد متجاهری مشاهده نشود از نظر ما این استان موفق عمل کرده است.

فرمانده فراجا در ادامه با تاکید بر اشرافی اطلاعاتی در مرز‌ها نیز گفت: اشراف اطلاعاتی مقدم بر اقدام عملیاتی است و این کار را باید با روش‌ها و توانمندی‌های مختلف در آن سوی مرز‌ها نیز با قوت دنبال کنیم. شناسایی اموال قاچاقچیان و تحصیل مال نامشروع این افراد باید در دستورکار قرار گیرد و هنگام دستگیری این اموال نیز به مراجع قضائی گزارش شود.

وی با بیان این که اقدامات فرهنگی هیچگاه نباید در اقدامات عملیاتی و اطلاعاتی مغفول بماند، گفت: امروز باید آگاه‌سازی‌های بیشتری در راستای عملیات روانی و جلوگیری از آسیب‌های ناشی از برخی موادمخدر صنعتی که در بین جوانان رواج یافته صورت گیرد.

فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر مبارزه جدی و توامان با قاچاقچیان موادمخدر خاطرنشان کرد: افرادی که به روی ماموران قانون آن هم برای حمل موادمخدر سلاح می‌کشند قطعا با حکم قانون از پای در می‌آیند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->